Honda Polska - Samochody  Honda Polska - Motocykle
Twój koszyk jest pusty

Agregat Honda EU 20i przez 17 lat królował na światowych rynkach ciesząc się świetną opinią użytkowników i ogromną popularnością. Wyróżniał się wysoką jakością generowanego prądu, lekką, kompaktową i łatwą do przenoszenia konstrukcją, cichą pracą i przyjaznym dla otoczenia obniżonym poziomem emisji spalin. Był agregatem bezkonkurencyjnym, który spełniał oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Szczególnie upodobany przez profesjonalistów na stałe wpisał się w wyposażenie instytucji, takich jak telewizja, radio, wojsko, służby publiczne i z powodzeniem zasilał najbardziej skomplikowane urządzenia elektroniczne. Doceniany był również przez klientów indywidualnych, stając się ikoną niezależnego zasilania na kempingach, imprezach plenerowych oraz w gospodarstwach domowych.



Nie można zapomnieć również o miłośnikach sportów i wypraw ekstremalnych, podczas których od pracy agregatu wielokrotnie zależało ludzkie życie. EU 20i był niezawodny w każdych warunkach, służył na morzach i oceanach, pustyniach, zdobywał najwyższe szczyty górskie, eksplorował Antarktydę i Alaskę. W Polsce również stał się HITEM sprzedaży.

Agregat EU 20i przeszedł już do historii, ale jego godnym, doskonalszym następcą jest nowy przenośny agregat Honda EU 22i – jeszcze lepszy, mocniejszy i łatwiejszy w obsłudze. Nowy EU 22i, z tą samą kompaktową konstrukcją, zapewnia o 220W więcej mocy i jest wyposażony w kilka nowych rozwiązań, które wzniosły go na jeszcze wyższy poziom doskonałości.

Jest rekomendowany do zasilania jednofazowych odbiorników RTVAGD, bardzo czułych na jakość prądu odbiorników elektronicznych i podstawowych elektronarzędzi. Może być wykorzystywany w domu, w ogrodzie, w warsztacie, w biurze, sklepie, barobusie. Jest idealnym, niezawodnym towarzyszem wypraw w kamperze i wakacji pod namiotem i na campingach.

Honda EU 22i to 2,2 kW mocy maksymalnej. 230v 16A, jednofazowy agregat prądotwórczy na czystą benzynę. Nowy silnik, nowa prądnica, nowy inwerter, dodatkowe kanały wentylacyjne, zawór paliwa, osłona linki startera. Równie lekki jak EU 20i, cichy i wyróżniający się obniżonym poziomem emisji spalin. Wytwarza czysty prąd, którego jakość przewyższa ten dostępny w domowych gniazdkach i tym samym bezpieczny dla najczulszych zasilanych odbiorników.


Zastosowanie EU 22i

Honda EU 22i ma bardzo szerokie zastosowanie dzięki zachowaniu idealnej proporcji mocy do wagi. Stanowiąc przenośne źródło zasilania staje się podręczną, własną, niezależną mini-elektrownią, która wytwarza energię elektryczną w każdym miejscu, gdzie jest to potrzebne.


W domu zasili m. in. piec C.O., oświetlenie, czajnik elektryczny, kuchenkę mikrofalową, klimatyzator, lodówkę, suszarkę do włosów, TV, laptopy, telefony komórkowe, wzmacniacze, alarm, podstawowe elektronarzędzia do majsterkowania.

W kamperze, podobnie jak w domu, niezawodnie zasili wszystkie podstawowe odbiorniki potrzebne podczas podróży.

W warsztacie posłuży do zasilania elektronarzędzi, w tym tych czułych na jakość prądu, jak np. szlifierka, mały kompresor, wiertarka, narzędzia pneumatyczne, elektroniczne urządzenia diagnozujące, oświetlenie.


Nowe, doskonalsze parametry techniczne EU 22i

  • Nowy silnik
    4-suwowy Honda GXR120 o pojemności 121 cm3 na czyste paliwo. To niezawodny silnik stosowany w ubijakach wibracyjnych stosowanych w budownictwie do prac zagęszczających wszystkich rodzajów podłoża, gdzie wymagany jest wysoki stopień zagęszczenia. Stworzony do pracy w trudnych warunkach. Specjalnie pod kątem EU 22i zyskał przeprojektowany korpus tak, by mógł zmieścić się w kompaktowej obudowie agregatu. Dzięki niższej prędkości obrotowej, GXR120 zapewnia dłuższy czas pracy agregatu na jednym zbiorniku paliwa – 3,5h, a w Trybie Pracy Ekonomicznej aż 7-8h. Wyróżnia się obniżonym poziomem emisji spalin i hałasu, dzięki czemu jest przyjazny dla użytkownika i otoczenia.

  • Nowa prądnica
    Konsekwencją zastosowania nowego silnika w stosunku do EU 20i jest nowa prądnica. EU 22i wyposażono w wysokoprzepustową prądnicę, w której zmodyfikowano proporcje magnesów do liczby uzwojeń, a konkretnie – zastosowane w niej cieńsze magnesy umożliwiły zwiększenie liczby uzwojeń w cewkach. Nowa prądnica, współpracując z silnikiem GXR120, udoskonala jakość urządzenia i zapewnia, wraz z silnikiem i inwerterem, najwyższą jakość wytwarzanej energii elektrycznej.

  • Nowy inwerter
    Inwerter jest najnowocześniejszym systemem stabilizacji napięcia i częstotliwości. Działając niezależnie od obrotów silnika, błyskawicznie wychwytuje najmniejsze wahania obciążenia i stale utrzymuje znamionowe wartości napięcia oraz częstotliwości generowanego prądu. W efekcie agregat jest bezpieczny dla najbardziej czułych na jakość prądu odbiorników elektronicznych, a zasilane odbiorniki działają z rzeczywistą mocą. Warto też pamiętać, że to właśnie inwerter generujący prąd najwyższej jakości zapewnia zasilanym odbiornikom trwałość i dłuższą żywotność, co jednocześnie obniża koszty eksploatacji i serwisowania odbiorników. Zastosowany w EU 22i nowy moduł inwertera zwiększył o 10% wydajność tego agregatu w porównaniu do popularnego EU 20i.



  • Udoskonalony system chłodzenia
    W parze z nowym, mocniejszym silnikiem, nową prądnicą i inwertorem, EU 20i został również wyposażony w dodatkowe kanały wentylacyjne, które efektywnie chłodzą zespół „silnik-prądnica” wytwarzające więcej ciepła. Dzięki nowym i powiększonym kanałom wentylacyjnym (w osłonie bocznej, dwa kanały na panel przednim), agregat zyskał lepszą wydajność.



  • Zawór paliwa
    Zawór paliwa umożliwia bardzo ważną czynność w ramach prawidłowej obsługi agregatu – łatwe, dokładne wypalenie paliwa z gaźnika, co powinno być wykonane w przypadku nieużytkowania agregatu przez dłuższy czas, a często jest zaniedbywane przez użytkowników. Pozostawianie paliwa w gaźniku jest jednym z poważniejszych grzechów użytkowników, które w konsekwencji może doprowadzić do problemów z uruchomieniem silnika, wizytą w serwisie, dodatkowymi kosztami…

    Paliwo, przetrzymywane w gaźniku traci swoje właściwości, a na dnie tworzy się osad, który następnie zapycha dysze gaźnika. By ułatwić obsługę agregatu i ograniczyć wizyty w serwisie, w EU 22i umieszczono zawór, który po zamknięciu, powoduje wypalenie paliwa i automatyczne wyłączenie silnika po skończonej operacji. W tym celu wystarczy ustawić przekrętło na szarym polu nad „0” oznaczającym wyłączenie silnika.



    Większy otwór wlewu oleju
    Obsługę agregatu ułatwia również większy otwór wlewu oleju. Dzięki powiększonej średnicy wlewu i prowadnicy spustu oleju, olej można wlewać bezpośrednio z pojemnika.



  • Osłona linki startera
    Ułatwieniem w obsłudze agregatu jest także nowa stalowa osłona obudowy w miejscu, gdzie znajduje się linka startera, dzięki której linka jest dodatkowo chroniona przed mechanicznym uszkodzeniem, a sama czynność pociągania za linkę stał się lżejszy i bardziej płynny.



    Nowoczesna jakość agregatu Honda EU 22i odznacza się także w przejrzystym układzie panelu przedniego, na którym, jak na dłoni, znajdują się wszystkie kontrolki (oleju, błędu trybu pracy, pracy agregatu), gniazda elektryczne, bezpieczniki gniazd, przełącznik trybu pracy ECO, gniazdo uziemiające oraz gniazdo DC – do zasilania akumulatorów typu samochodowego i gniazda równoległego połączenia dwóch generatorów czyli autosynchronizacji. Jest to dodatkowa opcja umożliwiająca łączenie 2 modeli EU 22i w celu podwojenia maksymalnej mocy wyjściowej do 4,4 kW, gdy zaistnieje potrzeba zasilania większej liczby odbiorników.

    Trzeba zawsze pamiętać, że agregat powinien mieć odpowiednio dobraną moc czynną, a moc czynna agregatu musi być większa od zsumowanej mocy wszystkich odbiorników, przy czym trzeba uwzględnić fakt, że każdy odbiornik potrzebuje więcej mocy w chwili rozruchu.





Poradnik dom i ogród

Czerwiec 2018

Maj 2018

Kwiecień 2018

Marzec 2018

Maj 2016

Kwiecień 2016

Luty 2018

Styczeń 2018

Grudzień 2017

Listopad 2017

Październik 2017

Wrzesień 2017

Sierpień 2017

Lipiec 2017

Marzec 2016

Luty 2016

Czerwiec 2017

Maj 2017

Kwiecień 2017

Grudzień 2016

Listopad 2016

Październik 2016

Wrzesień 2016

Sierpień 2016

Lipiec 2016

Czerwiec 2016