Honda Polska - Samochody  Honda Polska - Motocykle
Twój koszyk jest pusty

Awarie sieci energetycznej zdarzają się o każdej porze roku, ale ich skutki są najbardziej dotkliwe zimą. Przyczyn awarii może być wiele, ponieważ sieć energetyczna to urządzenie techniczne, które może się popsuć, ale również może być wyłączone z powodu planowych przeglądów, napraw i konserwacji, jak i z powodów nieplanowanych. Do tej drugiej kategorii należy zaliczyć sytuacje wynikające z poprawnego działania systemów zabezpieczeń wyłączających dopływ energii elektrycznej w przypadkach zagrożeń pożarem czy porażeniem prądem, a także wskutek siły wyższej czyli warunków pogodowych.


Jak się zabezpieczyć przed brakiem prądu z sieci?

Za pomocą agregatu prądotwórczego Honda z automatyką, stanowiącego niezależny układ zasilania rezerwowego. To najbardziej uniwersalne i bezpieczne rozwiązanie, które zapewni rezerwowe zasilanie domowych odbiorników codziennego użytku. Dodatkowo, taki agregat może być też wykorzystywany do zasilania elektronarzędzi podczas majsterkowania czy prac budowlano-remontowych.


Na czym polega działanie rezerwowego zasilania?

System zasilania rezerwowego składa się z panelu automatyki i odpowiedniego agregatu jak:


Nowoczesny panel automatyki, połączony z agregatem za pomocą 10-metrowego kabla sterowniczego, stale monitoruje parametry elektryczne sieci elektroenergetycznej i w przypadku wykrycia zaniku napięcia w sieci włącza agregat i wyłącza go podczas powrotu zasilania. System ten jest praktycznie bezobsługowy, ponieważ potrzebuje tylko uzupełnienia paliwa w zbiorniku agregatu. Właściciel obiektu z automatycznym podłączeniem do instalacji elektrycznej budynku może również otrzymywać powiadomienia SMS o pracy automatyki.


W przypadku przenośnych agregatów Honda EM4500 CXS AUTO, Honda EM5500 CXS AUTO, Honda EU70i S AUTO, system umożliwia odłączenie i przeniesienie agregatu w miejsce, w którym w danej chwili jest potrzebny. Wówczas system pracuje w trybie manualnym.


Jak zainstalować układ automatycznego zasilania?

Decydując się na rezerwowe zasilanie z automatyką należy wziąć pod uwagę parę podstawowych zasad:

  1. podłączenie agregatów z automatyką do instalacji budynku musi być zgodne z przepisami zasilania rezerwowego i podłączania do sieci,
  2. podłączenie musi być wykonane przez elektryka z odpowiednimi uprawnieniami, ponieważ niewłaściwe podłączenie generatora do instalacji elektrycznej budynku może spowodować zwrotne przepięcie z siecią, którego skutki są niebezpieczne dla zdrowia i życia,
  3. agregat z automatyką powinien pracować w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu – wyposażonym w czerpnię i wyrzut powietrza oraz układ odprowadzania spalin, który nie może być podłączony do kanałów wentylacyjnych. W tej kwestii warto skonsultować się z kominiarzem.




Na czym polega obsługa rezerwowego zasilania Honda z automatyką?

System zasilania rezerwowego Honda z nowoczesnym panelem automatyki jest praktycznie bezobsługowy i bezpieczny dla zasilanych odbiorników. Na wyświetlaczu panelu podane są wszystkie ważne informacje ułatwiające monitorowanie funkcjonowania niezależnego układu zasilania rezerwowego, np.: napięcie sieci, częstotliwość agregatu, napięcie akumulatora, brak napięcia agregatu, liczba przepracowanych motogodzin, dane o braku ładowania akumulatora, załączenie stycznika agregatowego czy sieciowego. 


Nowoczesne agregaty prądotwórcze Honda z automatycznym startem

Honda EM4500 CXS AUTO - to jednofazowy agregat o mocy maksymalnej 4,5 kW. Wyposażony jest w 2 gniazda AC (1x230V 16A, 1x230V 32A), rozrusznik elektryczny, v-amortyzatory oraz i-AVR - inteligentny automatyczny regulator napięcia, który w sposób ciągły kontroluje prędkość obrotową silnika i zapewnia wysoką jakość dostarczanego prądu przez co znacznie poprawia działanie i wydłuża żywotność odbiorników o charakterze indukcyjnym. Nowoczesna prądnica umożliwia uzyskanie 7 kW dodatkowej mocy, powyżej mocy maksymalnej agregatu, w czasie do 10 sekund. Pracuje na nowoczesnym i niezawodnym silniku Honda iGX390 gwarantującym cichą pracę (96dB(A)), zmniejszone zużycia paliwa i pełną synchronizację z układem stabilizacji napięcia i-AVR. Natomiast duży pojemnik na paliwo (23,5 l) zapewnia wydłużony czas pracy – do 10h.


Honda EM5500 CXS AUTO jest również jednofazowym agregatem na benzynę. Jego moc maksymalna wynosi 5,5 kW, a nowoczesny zespół „silnik-prądnica” umożliwia uzyskanie dodatkowej mocy w zaledwie 10 sekund. Wyposażony jest w nowoczesną stabilizację napięcia i częstotliwości prądu i-AVR zapewniającą najwyższą jakość prądu wyjściowego, v-amortyzatory, tryb pracy ekonomicznej, 2 gniazda AC 230 V 16A i duży zbiornik na paliwo (23,5l) zapewniający 10h funkcjonowania urządzenia.

Honda EU70i S AUTO - jeden z najbardziej nowoczesnych agregatów prądotwórczych Honda z inwerterową stabilizacją napięcia i częstotliwości zapewniającą najwyższą jakość prądu wyjściowego, która nie tylko jest bezpieczna dla zasilanych odbiorników, ale także wpływa na wydłużenie ich żywotności, co przynosi wymierne obniżenie ogólnych kosztów eksploatacji. Jako jedyny na świecie agregat o mocy do 10 kW posiada elektroniczny wtrysk paliwa, który udoskonala jakość działania zespołu „silnik-prądnica” i zapewnia oszczędne zużycie paliwa oraz niski poziom emisji spalin. Moc maksymalna to 7 kW. Jego konstrukcja umożliwia autosynchronizację czyli łączenie dwóch EU70i S w celu podwojenia mocy wyjściowej (14kW). Dzięki dużemu zbiornikowi paliwa i pracy w trybie ekonomicznym EU70i S działa ponad 12h bez przerwy na jednym tankowaniu.


Praktyczne porady na temat wyboru agregatu

  • Dobór agregatu jest podyktowany konkretnymi potrzebami czyli przede wszsytkim zsumowaną mocą wszystkich odbiorników, które mają być zasilane agregatem. Warto najpierw sprawdzić o jakie odbiorniki chodzi (opornościowe, indukcyjne, elektroniczne), o jakiej mocy nominalnej i maksymalnej, w jakim stopniu są czułe na jakość prądu czyli stabilność częstotliwości napięcia - sprzęt elektroniczny jest bardzo czuły na parametry prądu, dlatego do jego zasilania najlepiej jest wybrać agregat z inwerterem jak Honda EU70i S.
  • Moc wybranego agregatu musi być większa od sumy mocy wszystkich odbiorników, które mają być podłączone do agregatu. W tym celu można posłużyć się miernikiem elektrycznym, ale ponieważ każdy odbiornik ma inny prąd rozruchowy, najlepiej poradzić się w naszym Autoryzowanym Salonie Sprzedaży.
  • Warto zwracać uwagę na markę, zespół „silnik-prądnica”, stabilizację napięcia, czas działania na jednym zbiorniku paliwa oraz maksymalne wyciszenie. Nowoczesne agregaty Honda mają specjalną dźwiękoszczelną obudowę oraz specjalnie zaprojektowany tłumik. Dodatkowo, na wyciszenie pracy silnika, wpływają też inne rozwiązania, np. tryb pracy ekonomicznej , którego podstawowym celem jest obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin.
  • Dodatkowo też warto sprawdzić gniazda - w agregatach prądotwórczych stosowane są gniazdka standardowe jednofazowe (Schuko lub tzw. francuskie), przemysłowe jednofazowe oraz przemysłowe trójfazowe. Gniazdka standardowe służą do przenoszenia prądu o wartościach do 16A i wyglądają tak samo jak te domowe. Gniazdka przemysłowe są przeznaczone do przesyłu prądu o wyższych wartościach – zazwyczaj do 32A.


Przykłady gniazd w agregatach prądotwórczych: 

Gniazdo jednofazowe standardowe 16A 230V
Gniazdo jednofazowe przemysłowe 16A 230V
Gniazdo jednofazowe Przemysłowe 32A 230V
Gniazdo trójfazowe 32A 400V


Ze względu na bezpieczeństwo, agregaty należy kupować w wiarygodnych miejscach – najlepiej u autoryzowanego dilera. Nie warto sugerować się okazyjną ceną proponowaną przez kogoś na parkingu przed centrum handlowym. Media regionalne i lokalne bardzo często opisują podobne przypadki, które są po prostu oszustwem – kosztownym oszustwem, a agregaty Honda, ze względu na ich jakość, często są obiektem podróbek. Zachęcamy do naszej galerii zdjęć ułatwiającej odróżnienie oryginalnych agregatów Honda od urządzeń fałszerzy.

Poradnik dom i ogród

Październik 2018

Wrzesień 2018

Sierpień 2018

Lipiec 2018

Czerwiec 2018

Maj 2018

Kwiecień 2018

Marzec 2018

Maj 2016

Kwiecień 2016

Luty 2018

Styczeń 2018

Grudzień 2017

Listopad 2017

Październik 2017

Wrzesień 2017

Sierpień 2017

Lipiec 2017

Marzec 2016

Luty 2016

Czerwiec 2017

Maj 2017

Kwiecień 2017

Grudzień 2016

Listopad 2016

Październik 2016

Wrzesień 2016

Sierpień 2016

Lipiec 2016

Czerwiec 2016