Warunki gwarancji
Honda Motor   Honda Motor

Znajdź na stronie:

Jakość urządzeń HONDA jest wręcz legendarna, a dzięki stałemu rozwojowi innowacyjnych rozwiązań technicznych oraz wyjątkowo rygorystycznemu przestrzeganiu standardów produkcji, marka HONDA jest stale uznawana za jedną z najbardziej renomowanych na świecie.

Aries Power Equipment, Generalny Dystrybutor maszyn i urządzeń Honda w Polsce, jest jedną z niewielu firm zapewniających konsumentom wydłużony, nawet do 5 lat okres Gwarancji, dotyczący klientów, którzy przestrzegają Warunków Gwarancji, w tym m. in. wykonują okresowe przeglądy techniczne w autoryzowanej sieci serwisowej, stosują oryginalne części zamienne i oryginalne materiały eksploatacyjne.


Warunki Gwarancji zawarte w Karcie Gwarancyjnej dotyczą urządzeń dystrybuowanych przez Aries Power Equipment Sp. z o.o.


Gwarant: Aries Power Equipment Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Puławskiej 467 (dalej również jako: Gwarant).

    1. Aries Power Equipment Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zwana dalej Gwarantem, zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie urządzenia, na które została wydana Karta Gwarancyjna, pod warunkiem używania go zgodnie przeznaczeniem, w warunkach eksploatacyjnych określonych w Instrukcji obsługi urządzenia dołączonej do niego przez Gwaranta.

    2. Gwarant odpowiada wyłącznie za wady wynikłe z przyczyny tkwiącej w sprzedanym urządzeniu w dacie jego wydania nabywcy oraz za uszkodzenia tego urządzenia będące ich następstwem. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za inne wady i uszkodzenia urządzenia, w szczególności w przypadkach określonych w pkt. 12-16 niniejszych Warunków Gwarancji.

    3. Gwarant udziela Gwarancji na urządzenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Konsumentowi i Przedsiębiorcy na okresy określone w Tabeli w pkt. 11. Okres Gwarancji jest uzależniony od rodzaju zakupionego urządzenia. Maksymalny okres Gwarancji na urządzenia wynosi odpowiednio: w przypadku Konsumenta 60 (sześćdziesiąt) m-cy, w przypadku Przedsiębiorcy 24 (dwadzieścia cztery) miesiące. Każdorazowo okres Gwarancji ulega wydłużeniu o czas wykonywania nieodpłatnej naprawy w okresie gwarancyjnym (Naprawy gwarancyjnej).

    4. W rozumieniu niniejszych warunków za Konsumenta uważa się osobę fizyczną, która nabyła urządzenie w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową. W przypadku wystawienia przez Sprzedawcę faktury VAT za zakupione urządzenie i/lub wpisanie w Kartę Gwarancyjną danych przedsiębiorstwa, domniemywa się, że Uprawniony z Gwarancji będzie wykorzystywał urządzenie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej.

    5. Zarówno Konsument jak i Przedsiębiorca mają prawo do przedłużenia okresu Gwarancji na urządzenie wymienione w tabeli do okresu maksymalnego w niej określonego, przy czym:
      1. przeglądy przedłużające Gwarancję muszą być wykonywane w Autoryzowanym Punkcie Serwisowym Gwaranta (Autoryzowanym Punkcie Serwisowym – APS, Autoryzowanym Punkcie Napraw Silników - APNS),
      2. przeglądy gwarancyjne muszą być wykonywane nie rzadziej niż raz na dwanaście miesięcy, a dla urządzeń eksploatowanych sezonowo po sezonie eksploatacyjnym,
      3. Uprawniony z gwarancji dostarcza urządzenie do przeglądu na własny koszt,
      4. Każdy przegląd musi być poświadczony przez APS/APNS w Karcie Gwarancyjnej urządzenia,
      5. brak poświadczenia powoduje utratę uprawnień z tytułu przedłużonego okresu Gwarancji,
      6. ze względu na niewłaściwy stan techniczny urządzenia APS/APNS w imieniu Gwaranta może odmówić przedłużenia okresu Gwarancji.
      Przeglądy gwarancyjne wraz ze wskazaniem na jaki okres została przedłużona Gwarancja, potwierdzane są w Karcie Gwarancyjnej.

    6. Uprawnienia z tytułu przedłużenia Gwarancji wygasają w przypadku, gdy Uprawniony z Gwarancji nie dokona przed pierwszym użyciem urządzenia, przeglądu przy sprzedaży (określonego w Karcie Gwarancyjnej urządzenia) w punkcie Autoryzowanego Dilera lub w APS/APNS.

    7. Uprawnienia z tytułu przedłużenia Gwarancji wygasają w przypadku, gdy Uprawniony z Gwarancji nie będzie dokonywać przeglądów urządzenia w APS/APNS, zgodnie z harmonogramem przeglądów znajdującym się w Instrukcji obsługi urządzenia.

    8. Wykonanie przeglądu przedłużającego Gwarancję w APS lub APNS nie zwalnia Uprawnionego z Gwarancji z wykonywania okresowych przeglądów określonych w Instrukcji obsługi urządzenia.

    9. Nie uważa się za Naprawę gwarancyjną wymienionych w Instrukcji obsługi urządzenia zabiegów będących właściwą obsługą eksploatacyjną.

    10. Gwarant nie udziela Gwarancji na silniki spalinowe HONDA do maszyn i urządzeń, jeżeli urządzenie, w którym ww. silnik został zamontowany nie spełnia norm i warunków niezbędnych dla właściwej pracy silnika określonych przez Producenta silnika.

    11. Tabela okresów Gwarancji.

    12. Konsument
      Okres gwarancji w miesiącach
      Przedsiębiorca
      Okres gwarancji w miesiącach
      Rodzaj urządzenia Podstawowy Maksymalny Podstawowy Maksymalny
      Urządzenie z silnikiem spalinowym GX/GXV/GXH/GS/GSV nie wymienione poniżej 24 60 12 24
      Urządzenie z silnikiem spalinowym GC/GCV/GP nie wymienione poniżej 24 60 12
      Silnik zaburtowy 36 60 12 24
      Robot koszący HRM310/520/3000 24 24
      Akumulator w robocie koszącym HRM310/520/3000 24 lub 3000 cykli ładowania 24 lub 3000 cykli ładowania
      Robot koszący HRM40 24 12
      Akumulator w robocie koszącym HRM40 24 12
      Urządzenie akumulatorowe wraz z akumulatorem 24 12
      Kosiarka akumulatorowa 24 12
      Kosiarka elektryczna 24 60 brak
      Napęd do Versatool 24 24
      Narzędzia do Versatool 24 12
      Rębak do gałęzi 12 24 12
      Maszyna budowlana i drogowa 12 12
      Inne urządzenia 12 12
      Ponton składany 24 12
      Osprzęt i akcesoria do urządzeń 12 12
      Akumulator w urządzeniu 12 6
      Silniki i silniki w urządzeniach HONDA
      GX/GXV z wyłączeniem poniższych 36 (3 w gokartach) 36 (3 w gokartach)
      GX25/35/50, GXH50, GXV50, GXV 57* 24 12
      GS/GSV 24 (3 w gokartach) 12 (3 w gokartach)
      GC/GCV * 24 12
      GP * 24** 3**
      *brak gwarancji na silniki zamontowane w gokartach
      **brak gwarancji na silniki zamontowane w urządzeniach budowlanych, odśnieżarkach i wszystkich pracujących w wypożyczalniach


    13. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia wynikłe z niewłaściwego (niezgodnego z Instrukcją obsługi) używania, konserwacji i regulacji lub przechowywania i transportowania urządzenia i/lub wynikłe po sprzedaży ze zdarzeń losowych i innych okoliczności, za które nie odpowiada Gwarant.

    14. Gwarant nie odpowiada za pogarszanie się estetyki urządzania w wyniku jego używania lub upływu czasu.

    15. Gwarancją nie są objęte materiały eksploatacyjne i części urządzenia, które przy używaniu urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, w warunkach określonych w Instrukcji obsługi Gwaranta mogą ulec zużyciu przed upływem gwarancji, w szczególności lecz niewyłącznie: świece, filtry, noże, ostrza tnące, elementy robocze oraz elementy tnące i zgarniające, szczotki oraz ich zabezpieczenia i osłony, głowice żyłkowe, kołki zabezpieczające i zawleczki, linki i cięgła sterujące/sterowe, cięgna, bezpieczniki urządzeń energetycznych, powłoki lakiernicze elementów osłonowych, elementy gumowe i gumowo-metalowe, uszczelki.

    16. Gwarancją nie są objęte wady i/lub uszkodzenia urządzenia, które są następstwem korzystania z urządzenia, które w chwili ujawnienia wady lub uszkodzenia nie znajdowało się w stanie pełnej sprawności lub posiadało uszkodzenia mechaniczne.

    17. Gwarancją nie są objęte wady i/lub uszkodzenia urządzenia powstałe w związku z niżej wymienionymi działaniami Uprawnionego z Gwarancji:
      1. używaniem części zamiennych innych niż oryginalne,
      2. używaniem materiałów eksploatacyjnych innych niż oryginalne i/lub zalecane przez Gwaranta lub Producenta,
      3. przeprowadzeniem modyfikacji nie autoryzowanych przez Gwaranta lub Producenta i/lub napraw dokonywanych przez nieautoryzowane przez Gwaranta warsztaty serwisowe.
    18. Uprawniony z Gwarancji traci prawo do roszczeń wynikających z Gwarancji w przypadku nie zgłoszenia wady lub uszkodzenia w terminie 30 dni od daty ich powstania.

    19. W przypadku zakwalifikowania przez Gwaranta urządzenia do Naprawy gwarancyjnej, Gwarant – według swojego wyboru - może nieodpłatnie naprawić urządzenie lub jego części obarczone wadą. Uprawnienia z tytułu Gwarancji nie obejmują uprawnienia do zwrotu zapłaconej ceny (ani w całości, ani w jakiejkolwiek części), do wymiany urządzenia na nowe oraz do zapewnienia przez Gwaranta innych usług poza wyraźnie i jednoznacznie określonymi w niniejszych Warunkach Gwarancji. W żadnym przypadku uprawnienia z tytułu Gwarancji nie obejmują dostarczenia Uprawnionemu z Gwarancji urządzenia nowego, wolnego od wad.

    20. Uprawniony z Gwarancji dostarczy wadliwe urządzenie do dowolnego punktu serwisowego APS lub APNS. Aktualna lista APS i APNS znajduje się na stronie internetowej Gwaranta.

    21. W przypadku zakwalifikowania przez Gwaranta urządzenia do Naprawy gwarancyjnej, poniesione przez Uprawnionego z Gwarancji zasadne i udokumentowane koszty transportu zostaną zwrócone.

    22. Przyjęcie zgłoszenia gwarancyjnego następuje przez sporządzenie datowanego protokołu, z wyszczególnieniem wad i objawów niesprawności, oraz opisem warunków, w jakich urządzenie pracowało, podanych przez Uprawnionego z Gwarancji.

    23. Podstawą skorzystania z uprawnień z Gwarancji jest przedłożenie ważnej Karty Gwarancyjnej zawierającej dane Uprawnionego z Gwarancji (dane identyfikacyjne przedsiębiorstwa lub dane osobowe), nazwę i model/typ urządzenia oraz jego numer i/lub numer silnika, datę sprzedaży oraz pieczęć Autoryzowanego Dilera wraz z dowodem zakupu (paragonem lub fakturą VAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do wykonywania Napraw gwarancyjnych.

    24. Gwarant zapewnia, że Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana w ciągu 30 dni od dnia dostarczenia urządzenia do APS/APNS. W szczególnych, nietypowych i/lub odbiegających od standardów serwisowych przypadkach, 30-dniowy termin naprawy może ulec wydłużeniu o czas konieczny do wykonania naprawy. Gwarant poinformuje Uprawnionego z Gwarancji w terminie 30 dni od dostarczenia urządzenia do APS/APNS o wydłużeniu terminu Naprawy gwarancyjnej i wskaże nowy termin Naprawy. W takiej sytuacji Strony są związane nowym terminem podanym przez Gwaranta.

    25. Gwarancja, której udziela Gwarant nie obejmuje odpowiedzialności Gwaranta za szkody na majątku lub osobie, których doznał lub za które jest odpowiedzialny Uprawniony z Gwarancji, a będące skutkiem wad urządzenia stwierdzonych w okresie Gwarancji. W celu uchylenia wątpliwości postanawia się, że uprawnienia gwarancyjne Uprawnionego z Gwarancji nie obejmują w żadnym przypadku uprawnienia do domagania się zwrotu kosztów poniesionych przez Uprawnionego z Gwarancji wynikłych w skutek wady urządzenia lub Naprawy gwarancyjnej, w szczególności Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za straty, które Uprawniony z Gwarancji poniósł z tych przyczyn oraz za korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono.

    26. Prawa i obowiązki stron wynikające z niniejszej gwarancji reguluje wyłącznie treść postanowień ujętych w Warunkach Gwarancji i Karcie Gwarancyjnej. Żadne informacje, czy też dane przedstawione w folderach, katalogach lub innego rodzaju dokumentach marketingowych nie stanowią podstawy do formułowania jakichkolwiek żądań związanych z Gwarancją udzieloną przez Gwaranta.

    27. Gwarancja udzielana na podstawie niniejszych Warunków Gwarancji oraz Karty Gwarancyjnej nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, o ile uprawnienia z tytułu rękojmi nie zostały wyłączone w umowie sprzedaży lub w jakiejkolwiek innej umowie dotyczącej urządzenia, zawartej pomiędzy Gwarantem, a Kupującym lub pomiędzy Gwarantem, a innym podmiotem, nabywającym urządzenie w celu oddania osobie trzeciej do korzystania na podstawie stosunku prawnego (np. umowy leasingu, najmu, dzierżawy).

Nasz salon:

ul. Puławska 467, 02-844 Warszawa
tel: +48 22 894 08 90
email: pulawska@mojahonda.pl

serwis: pn-pt 08.00 - 16.00
salon: pn-pt 09.00 - 17.00