Aktualności
Honda Motor   Honda Motor

Znajdź na stronie:

Honda V8 BF 350 (350 KM) to najnowszy silnik zaburtowy i pierwszy silnik V8 Honda. Reprezentuje kategorię silników nowej generacji i jest kwintesencją sprawdzonych rozwiązań technicznych oraz nowych funkcji. Jest wyposażony m. in. w zmienne fazy rozrządu VTEC, wspomaganie trymu, tempomat, Tilt Limit, BLAST™ (Boosted Low Speed Torque), tryb ECOmo, Lean Burn Control, PGM-FI, alternator dużej pojemności (12 V - 93 A - zapewnia ładowanie akumulatora 70A), nową manetkę i współpracuje z systemem NMEA 2000.


potencjał Honda V8 BF 350


Poznaj potencjał Honda V8 BF 350


Silnik został poddany testom ekspertów z branży Marine z prestiżowego „Boating Magazine”, w wyniku których został wyróżniony prestiżową nagrodą Marine Power Innovation Awards 2023. MPI Awards są przyznawane za innowacyjne rozwiązania, które w istotny sposób przyczyniają się do rozwoju technologii w branży marine i zwiększają komfort użytkowników.
Silnik zaburtowy Honda V8 BF 350 był poddany testom w różnych scenariuszach na pokładzie dwóch łodzi: Tahoe 2585 i pontonie SeaVee 29. Na ekspertach wywarł ogromne wrażenie przyspieszeniem, jakością dźwięku oraz technologiami VTEC, Lean Burn Control, i to właśnie te rozwiązania zdecydowały o nagrodzie.


Przyspieszenie


jest efektem przesunięcia wału korbowego oraz systemowi Honda BLAST, który zapewnia znaczne zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika w zakresie niskich obrotów, a w konsekwencji – uzyskanie lepszego i płynnego przyspieszenia przy niskiej prędkości, np. przy wyjściu łodzi w ślizg.

Silnik zaburtowy Honda V8 BF 350


Odgłos silnika


Eksperci zwrócili uwagę nie tylko na wyciszoną pracę silnika, ale przede wszystkim na istotną dla użytkowników i całego otoczenia jakość dźwięku! Honda BF 350 generuje dźwięk przyjazny uchu. Podczas testów eksperci docenili również system zmiennych faz rozrządu Honda VTEC oraz praktyczną technologię Lean Burn Control, która optymalizuje zużycie paliwa. W tym ostatnim innowacyjnym rozwiązaniu zastosowano czujnik tlenu, który dostosowuje zużycie paliwa na podstawie poziomu tlenu, co optymalizuje efektywność spalania. Dzięki temu BF 350 zużywa w przypadku płynięcia ze stałą prędkością lub spokojnego zwiększania prędkości łodzi płynącej w ślizgu do nawet 20% mniej paliwa niż inne silniki zaburtowe w tej klasie.

Sprawdź wyniki testu Boat Magazine w wersji oryginalnej – MPI AWARDS 2023.