Aktualności
Honda Motor   Honda Motor

Znajdź na stronie:

Z dniem 1 stycznia 2024r. benzyna Pb95 będzie zawierać do 10% biokomponentów i będzie oznaczona jako E10. Chcemy Państwa zapewnić, że paliwo E10 można stosować w dystrybuowanych przez nas silnikach Honda GX, GXV, GC/GS, GCV i wyposażonych w nie urządzeniach Honda oraz w silnikach zaburtowych Honda BF.


Stosowanie benzyny E10

Polska będzie od 2024 r. 18. państwem Unii Europejskiej, które wprowadzi na rynek paliw E10. Na czym polega różnica? Dotychczas dostępna benzyna silnikowa E5 o liczbie oktanowej 95 zawiera maksymalnie do 5% objętościowo biokomponentów, czyli bioetanolu. Benzyna E10 natomiast zawiera maksymalnie do 10% objętościowo biokomponentów i jest dopuszczalna w stosowaniu wyżej wymienionych silnikach Honda.

Silniki Honda były i są projektowane i produkowane z myślą o przyszłości – od przynajmniej 25 lat są przystosowane do E10. Zachowują wydajność przy użyciu benzyny zawierającej od 0 do 10% etanolu. Nie jest natomiast rekomendowane stosowanie paliwa o większej zawartości etanolu  niż 10% lub metanolu 5%, ponieważ może to spowodować problemy z rozruchem lub/i pracą silnika, a uszkodzenia silnika lub jego dysfunkcja spowodowane zastosowaniem niewłaściwego paliwa (zawartość etanolu powyżej 10%) nie są objęte gwarancją.

Informacje na temat właściwego paliwa zawarte są w aktualnych instrukcjach obsługi silników, maszyn i urządzeń Honda w sekcji dotyczącej paliwa w rozdziale PRZECHOWYWANIE SILNIKA/PRZECHOWYWANIE. Rekomendujemy sprawdzenie w instrukcji obsługi wspomnianych zaleceń dotyczących zalecanych paliw i aktualnie zatwierdzonych dodatków, zwłaszcza gdy urządzenia są używane sporadycznie. 

Nie mniej ważne od rodzaju paliwa jest przestrzeganie zasad wpływających na jego jakość i na działanie silnika.

  • Nie wolno stosować zwietrzałej benzyny. Zatem nie warto kupować większej ilości paliwa, która nie będzie zużyta w ciągu 6 tygodni.
  • W urządzeniach, które nie będą używane przez dłużej niż miesiąc, przez zimę, należy opróżnić zbiornik i gaźnik z resztek paliwa, bo w tym czasie paliwo traci swoje właściwości, a w zbiorniku powstaje osad, który może zatkać wrażliwe na najmniejsze drobinki osadu dysze gaźnika. W konsekwencji niedrożne dysze mogą spowodować problemy z uruchomieniem silnika. Wówczas jedynym rozwiązaniem jest oczyszczenie dyszy, najlepiej w Autoryzowanym Serwisie.
  • Nie wolno stosować mieszanki paliwowo-olejowej.
  • Należy regularnie sprawdzać filtry powietrza i paliwa w silniku. Zanieczyszczone, uszkodzone, zatkane filtry są przyczyną nieprawidłowego działania silnika.

    Sprawdź rolę materiałów eksploatacyjnych w funkcjonowaniu silnika i urządzenia w naszym poradniku „Części zamienne i akcesoria”

  • Warto korzystać z zaufanej stacji paliw cieszącej się reputacją producenta wysokiej jakości paliwa.


Zachęcamy do przeczytania instrukcji obsługi posiadanego silnika Honda lub urządzenia Honda jeszcze przed nowym rokiem, by przypomnieć sobie wskazane w niej zalecenia w zakresie paliwa, ale i te dotyczące przechowywania, konserwacji, prawidłowej eksploatacji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy problemów zawsze możecie państwo liczyć na pomoc naszych Autoryzowanych Serwisów, do których kontakty znajdują się zakładce „Dilerzy i serwisy”.