Serwis
Honda Motor   Honda Motor

Znajdź na stronie:

Prawidłowe zabezpieczenie maszyn i urządzeń w trakcie eksploatacji oraz po sezonie zapewnia użytkownikom wyłącznie wymierne korzyści: zadbane narzędzia są stale niezawodne, wydajne zgodnie z fabrycznymi parametrami, są trwałe i w konsekwencji - tańsze w serwisowaniu. Rekomendowana częstotliwość kontroli stanu technicznego i wymiany kluczowych materiałów eksploatacyjnych jest przejrzyście wyjaśniona w Instrukcji Obsługi każdego urządzenia.

Część oryginalna czy zamiennik?

Wymiana materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych jest naturalnym elementem procesu użytkowania urządzenia. Niektórzy w takich sytuacjach decydują się na zakup tańszych zamienników lub podróbek. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że każdy silnik, urządzenie, maszyna produkcji Honda to przemyślana koncepcja i dopracowana konstrukcja składająca się z podzespołów najlepszej jakości. Każdy jej element współtworzy jedną całość, a wszystkie podzespoły i materiały eksploatacyjne są produkowane według bardzo rygorystycznych norm jakości, a następnie przetestowane przez ekspertów Koncernu Honda. Dokładnie według tych samych parametrów i procedur produkowane są materiały eksploatacyjne i części zamienne, dlatego stosowanie oryginalnych części zapewnia maszynie zachowanie długiej żywotności i trwałości.


 
Zamienniki natomiast są produkowane według jednego standardu, czyli bez uwzględniania specyfiki konstrukcji poszczególnych maszyn i urządzeń. Czy warto zatem ryzykować uszkodzenie drogiego urządzenia?

Zastosowanie nieoryginalnej części niweczy przyjęte przez producenta założenia, a urządzenie nie funkcjonuje w 100% według parametrów producenta. Jest to rozwiązanie tańsze, ale i krótkotrwałe, ponieważ niesie ryzyko uszkodzenia urządzenia lub jego części, niepoprawną pracę silnika, zwiększenie zużycia paliwa, emisji spalin i poziomu głośności.

Skutki stosowania nieoryginalnych części i materiałów eksploatacyjnych

  • Utrata gwarancji
    Producent nie może ponosić odpowiedzialności za funkcjonowanie maszyny, w której zainstalowano zamienniki lub wręcz podróbki części zamiennych. Natomiast użytkownikom, którzy przestrzegają zasad prawidłowej eksploatacji i serwisowania, Koncern Honda oferuje bardzo korzystne warunki gwarancji, ponieważ firma jest w 100% pewna jakości wyprodukowanych maszyn i urządzeń. Klient detaliczny otrzymuje standardowo 2-letni okres gwarancyjny na maszyny Honda, a wykonując okresowe przeglądy techniczne w naszej Autoryzowanej Sieci Serwisowej, może wydłużyć ten okres do 5 lat.
  • Uszkodzenie silnika
    Każdy typ silnika ma właściwą sobie specyfikę konstrukcji i produkcji. Części zamienne dobierane są według numeru seryjnego. Podróbki, często mimo podobnego wyglądu, nie spełniają parametrów części zamiennych do oryginalnych maszyn. Do najczęściej podrabianych części silników należą tłoki, pierścienie i uszczelki, zwłaszcza pod głowice, które mają decydujący wpływ na żywotność silnika i stanowią gwarancję jakości i wydajności całej maszyny. Na przykład podrobione pierścienie są wykonane z nieodpowiednich materiałów, dlatego pękają w krótkim okresie użytkowania, a nawet podczas montażu. Podróbki również bardzo szybko się zużywają co w konsekwencji generuje kolejne koszty.

  • Uszkodzenie całego urządzenia
    Części podrobione z reguły wykonane są z materiałów niewiadomej jakości, nie trzymają parametrów wymiarowych specyficznych dla każdego typu urządzenia i nie są testowane pod kątem jakości. W efekcie, nieoryginalne zamienniki niosą zagrożenie uszkodzenia nie tylko silnika, ale i całego urządzenia. Natomiast Koncern Honda oraz inni producenci, których dystrybutorem jest Aries Power Equipment, stale monitorują i doskonalą swoje rozwiązania techniczne oraz jakość materiałów eksploatacyjnych. Tanie zamienniki nie uwzględniają powyższych innowacji producentów.

  • Spowodowanie obniżenia wydajności i trwałości urządzenia
    Posłużmy się przykładem filtrów powietrza do silników spalinowych - te do silników Honda mają specjalną, opatentowaną konstrukcję, dostosowaną do parametrów urządzenia, zapewniającą maksymalnie długi okres poprawnego działania silnika i silniki Honda nie mogą pracować bez dedykowanego filtra powietrza. Zastosowanie nieoryginalnego filtra może spowodować obniżenie mocy, spadek wydajności maszyny, większe zużycie paliwa, a maszyna wcześniej niż później trafi do serwisu.

  • Generowanie dodatkowych kosztów zakupu kolejnych części lub/i napraw urządzenia



Jak rozpoznać oryginalne części zamienne?

  1. Jedynym gwarantem zakupu oryginalnych części do maszyn i urządzeń jest Autoryzowany Punkt Serwisowy. Adresy i kontakty naszych Autoryzowanych partnerów znajdują się w zakładce „Dilerzy i Serwisy”. Wszystkie nasze Serwisy na bieżąco uzupełniają stany magazynowe części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych z Centrum Logistycznego Honda w Pniewach pod Poznaniem. Dzięki temu sytuacja epidemiczna, która w wielu rynkowych przypadkach spowodowała opóźnienia lub wręcz braki, nie zakłóca płynności dostaw. W przypadku gdy w lokalnym Serwisie zabraknie jakiejś części z chwili zgłoszenia maszyny, część ta jest dostarczana w ciągu 2-3 dni.
  2. Opakowanie - każda oryginalna część Honda lub innego producenta, którego Aries Power Equipment jest dystrybutorem, posiada opakowanie z charakterystyczną etykietą zawierającą:
    • Napis „Genuine parts” lub „Genuine accessories” (oryginalna część lub materiał eksploatacyjny)
    • Kraj produkcji, np. „Made in Japan”
    • Nazwę części, np. „Air filter”
    • Numer katalogowy części, np. 17211-ZL8-023
    • Kod kreskowy


Żywotność urządzeń i maszyn zależy nie tylko od jakości produkcji i renomy marki producenta – po zakupie, zależy przede wszystkim od użytkownika, czyli od prawidłowej eksploatacji, konserwacji, serwisowania zgodnie z rekomendacjami opisanymi w Instrukcji Obsługi oraz stosowania oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Nasz salon:

ul. Puławska 467, 02-844 Warszawa
tel: +48 22 894 08 90
email: pulawska@mojahonda.pl

serwis: pn-pt 08.00 - 16.00
salon: pn-pt 09.00 - 17.00